Muminmuggar





Inte visste jag att Mumin var så himla bra. Skydde det som pesten när jag var liten, enbart baserat på den finska dialekten. Nu tycker jag att dialekten är rätt så charmig, och handlingen är det bästa. Sniffmuggen som jag fick av Avenymamman är min första muminmugg och nu har jag fått mersmak. Fylld med kaffe är den en trogen pluggkompanjon.

Sniff är all time-favoriten i Mumindalen, men Muminmamman kommer nog på andra plats. Den fina randiga muggen är årets sommartillskott och kallas Rose Garden. Snorkfröken skulle också stå fint i köksskåpet, hon är så söt och fåfäng med sina smycken.

Bilderna kommer från den eminenta sidan Muminmuggar.se


Kommentarer
Postat av: Linda

Ska genast titta i Värdinnans ABC och om vi kan hitta en tjusigare variant av rosen. Återkommer.



Va förövrigt inne på Ittala och ser att det kommit GLASUNDERLÄGG MED MUMINSERIESTRIPPAR. Over and out.

2010-04-17 @ 08:48:04
URL: http://sextiotrekvadrat.blogg.se/
Postat av: Jennifer B

Ååå tack för omnämningen!

2010-04-17 @ 23:02:13
URL: http://Www.avenymamma.se
Postat av: Hanaw

Åh, shit vad coolt! Häromdan såg jag en sån kopp på nån sida och tänkte "Gud, vad fina dom är, jag som knappt klarade av Mumin när jag var liten""

2010-04-18 @ 21:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0